Tegernsee - Bad Wiessee

Tegernsee - Bad Wiessee

Monday 31 October 2016

Fockenstein

Oh ja, gisteren (zondag) heb ik nog de Fockenstein beklommen. Dat is een lokaal bergje van 1564 meter. Het dal ligt op 740 meter, dus ik ben dan 824 meter geklommen. Ik ben al om 8.30 uur vertrokken om niet in tijdnood te komen. Om 10.30 uur arriveerde ik bij de Aueralm - een berghut met terras en restaurant. Na een korte pauze met Topfenstriessel en Erdbeer Buttermilch (Yogi drink met zoet broodje) ben ik doorgelopen. Ik stond om 12.00 uur op de top. Rechts van de top in het dal in een groene weide zie je op het einde van een wit weggetje nog net de Aueralm. Helemaal achter is de Tegernsee.

Op de terugweg was er nog een dodenherdenking met pistoolschoten. Dat is altijd op de laatste zondag van oktober bij een kapelletje op de hoogvlakte achter de Aueralm. Toevallig waren vier schutters in klederdracht net bezig met saluutschoten uit middeleeuwse pistolen (rechts op de foto).




De terugweg verliep iets minder voorspoedig omdat ik een beetje omliep en even de weg niet meer wist. Ik was om 15.00 uur weer in het hotel. Voortaan toch maar een kaart meenemen.

Michiel

No comments:

Post a Comment